Tuesday 20 December 2016

CHAPTER 4(だい4か)かぞくは 3にんです.

This chapter talks about family.I learned many new words regarding family such as:

はは-haha(mother)

ちち-chichi(father)
おとうと-otouto(younger brother)
いもうと-imouto(younger sister)

We also learn about how to describe the quantity of our family members.


ひとり-hitori(1)

ふたり-futari(2)
3にん-san-nin(3)

So,this is one example of how to use the numbers.


わたしの かぞくは 3にんです。ちちと ははと わたしです。

watashi no kazoku wa san-nin desu.chichi to haha to watashi desu.

Sensei gave us a homework,which we have to right a short essay about our family.It is very fun to write it.

これは わたしの かぞくの しゃしんです。☺
わたしの かぞくは だいすき です!!❤❤❤

This is my short story about my family.Hope that u enjoyy!!どうぞ
わたしの かぞく。わたしの かぞくは 5にんです。ちちと ははと わたしと いもうとと それからおとうとです。わたしの きょうだいは 3にんです。ちちは 47さいです。ちちはテクニシャンです。ははは 45さいです。ははは きょうしです。わたしと いもうとは だいがくせいです。おとうとは がくせいです。わたしの かぞくは だいすきです。

No comments:

Post a Comment